Czas Muzyki

Koncerty/Edukacja muzyczna/
Promocja muzyki klasycznej

Zapraszam Twoje dziecko (i Ciebie też!) do świata muzyki.

„Flaming Molto w Muzykolandii” to program dla dzieci w wieku przedszkolnym, który za pomocą muzyki uczy dzieci koncentracji, wrażliwości i rozpoznawania emocji u siebie i innych. Jaki piękny byłby świat, w którym dorośli ludzie wrażliwi, świadomi swojej wartości i pełni empatii potrafiliby rozmawiać i rozwiązywać problemy mając na względzie drugiego człowieka. Może dzięki pracy nas- rodziców taki będzie świat naszych dzieci?   

w wielkim skrócie

Kiedy uczysz dziecko liczyć, to najpierw przedstawiasz mu cyfry. Gdy uczysz go czytać – litery. Kiedy chcesz, aby dziecko zrozumiało siebie, naucz je reagować na muzykę. Muzyka potrafi poruszyć i rozwinąć w człowieku uważność i wrażliwość, która jest niezbędna to odczytywania i reagowania na emocje.

Przygody Flaminga Molto i Nutek w Muzykolandii to 30 minutowe spotkanie z muzyką podczas którego:

– śpiewamy piosenki i wspólnie się bawimy;

– słuchamy opowieści o nutkach i rozbudowujemy wyobraźnię;

– poznajemy instrumenty;

– przedstawiamy emocje i podpowiadamy jak sobie z nimi radzić.

ROZWÓJ EMOCJONALNY

Cały proces poznawczy jest reakcją łańcuchową, dominem, które należy zacząć układać jeszcze kiedy dziecko jest małe. Chcę by dzieci potrafiły zrozumieć emocje i powody swojego postępowania. Najpierw należy nauczyć je odpowiedzi na pytanie „co czuję”. Bez muzyki to zadanie byłoby bardzo trudne, a w niektórych przypadkach niemożliwe.

Kto najpiękniej wytłumaczy dziecku „co czuje” jak nie rodzic. Bliska osoba, która napełni przekaz miłością, czułością i uwagą. Jak jednak zacząć rozmowę z maleństwem na tak trudne tematy? Najlepiej od muzyki.

Tłumaczymy „co czujesz”

JAK ZACZĄĆ?

Każdą przygodę rozpoczynaj razem z dzieckiem. Ono nauczy się od Ciebie jak powinno się zachowywać podczas spotkań w Muzykolandii. Bawcie się razem, śpiewajcie razem piosenkę, wykonujcie gesty, tańczcie.

Wiele zależy od charakteru dziecka. Niektóre dzieci od razu przystępują do aktywnego uczestnictwa, inne – bardziej skryte – potrzebują czasu, aby upewnić się, że taka ekspresja to świetna zabawa i wcale nie trzeba tego zrobić idealnie. Wystarczy po swojemu. 

Śpiewaj i rób to co ja .. .. to fajna zabawa .. ..

DLACZEGO WARTO

W SKRÓCIE:  Aby Nasz Skarb potrafił być szczęśliwy sam ze sobą oraz dzielił szczęście w ludźmi dookoła.

SZCZEGÓŁOWO: Jako rodzice mamy za sobą różne doświadczenia dotyczące zawierania przyjaźni, rozpoznawania intencji ludzi, rozwiązywania bądź i nie rozwiązywania konfliktów. I chyba każdy rodzic zgodzi się ze zdaniem: Gdybym wiedział wcześniej to co wiem teraz inaczej bym to powiedział/rozegrał/ rozwiązał..

Jako rodzic bardzo chcę pokazać mojemu dziecku jak chronić siebie, jak rozmawiać, jak rozwiązywać konflikty, jak budować przyjaźnie, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.. Ten program tworzę z myślą o ich przyszłości, a muzyka jest moim przewodnikiem.

OPINIE:

„Wspaniali są! Każdy słuchał utwór inaczej, ale na pewno dźwięki pozostaną w przedszkolakach na długo!  – Mama Ania

 „Tak pięknie o marzeniach i motywacji, o pasji mogła mówić tylko nasza wspaniała pani Dominika. Jak reagować na złość, smutek i radość-jak radzić sobie z przeróżnymi emocjami, które towarzyszą nam na co dzień? Pani Dominika Łukasiewicz grała na swoim ukochanym klarnecie. Musimy przyznać, że każde spotkanie z panią sprawia nam ogromną radość i satysfakcję. Dziękujemy.” – Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Płóczkach Górnych

„W imieniu dzieci, koleżanek i własnym serdecznie dziękujemy za wspaniałą przygodę podczas odcinka z Pani Platformy. Wszyscy zachwyceni. Cieszę się, że udało się nawiązać owocną współpracę. Z utęsknieniem czekamy na kolejny odcinek.” – Pani Ewelina – Nauczyciel w Przedszkolu

error: Content is protected !!